adbpdhd

Alla inlägg under juni 2020

Av Felicia - 23 juni 2020 14:35

Nu är det så att jag har drabbats utav fruktansvärda tvångstankar.

Jag får för mig att min hund ska brinna inne så fort han lämnas ensam, påväg till jobbet måste jag ofta hoppa av tåget och återvända hem om jag nu ens kommer iväg till att börja med.
Jag har börjat prata med en KBT terapeut om mina rädslor, vi kom fram till att jag indirekt är rädd för att dö själv.. för när Oliver dör, tänker jag dö med honom. Vad gör man då? Allt i mitt liv kretsar kring honom, alla framsteg jag har gjort är hans förtjänst. När vi är ute på promenad är jag livrädd för att han ska bli attackerad av en annan hund eller bli biten av en huggorm och därför stannar jag ofta inne medan min sambo tar ut honom. Jag skulle inte klara av att vara med om en sådan fruktansvärd händelse, jag skulle dö inombords... jag tynar bort av bilderna i mitt inre. För jag kan se det framför mig, allt blod, paniken, vassa gaddar och skräcken i Olivers ögon. Jag kan höra hans skrik, hans rop på hjälp och det förgör mig. Jag känner mig läskigt hjälplös, en sån situation går ej att kontrollera och har jag ingen kontroll så tappar jag bort mig själv. Fullständigt. Jag är helt enkelt livrädd för att gå ut med min hund. Alldeles skräckslagen.
Jag har börjat med mindfulness igen, det hjälper lite när jag anstränger mig, men ångesten tar ofta över och äter mig levande under promenaden. Jag ber till vem som helst att Oliver ska klara sig, att han ska få leva ett långt, lyckligt liv utan smärta. Men är det någon som hör mig?
Jag hoppas det.

Skapa flashcards